nykterister...här får ni läsa.

Det är nästan för mycektlyx,att blogga, att andra kan läsa vad man skriver.

Därför ska man glömma bort det.
Jag känner mig mest ärlig tillmig själv om jag skriver som man skrev dagbok enbart för sig själv.
Som förr i tiden.

Igår flöjde jagmedpå västerviks visfestival.
Inte fasen komjagihåg att jaghängdemed sådanasom "livet är alltid förstört, JAAAG kan inte göra någonting åt det hela - verkligheten är ju annorlunda, så alkohol är det somlöser. Jag är rolig, vi är roliga, alkohol är det som fyller ut"

Jag vill aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig påbörja alkohol drickande. Tyvärr har jag gått fritidsledar linjen,o ch där drickes det mer än någon annanstans. Det är så synd, Så pinsamt tydligt, att fritidsledarlinjen , är enlinjesom ses som semester, som prioriteras, eller hankas upp av dem som är avdankade,ellerintekan plugga, och fördriver tid.
Det är ingetfelmed att inte ha läxor, förutom någon enstaka gång. Men inte var det mångasom gjorde någotkreativt av sin "stora frihet, och lediga tid".

Well,. Jag åkte dit för att inte dricka alkohol. För jag ahr adlrig gillat det. Tyvärr var det mycketfestande., och mågna som ansåg att iivet är omöjligt utan alkohol.INte FAN vill ajg dit. Det finns ingen väg tillbaka från alkohol. Vi fick en hjärna när vi föddes,som har möjlighet till så mycket, och så komplext mycket, och flexiblitet att ta sig an utmaningar, och ibland misslyckas och om vi kämpar hårt ,att lyckas.

ALkohol gör att vi förloar säkerligen mycket. Jag är glad att jag är unik som inte drack förren jag var 22 år. Jag har blivit en lite annorlunda person av detta.
Hade rolgit igår,men ja, varför är det så svårt att finna och hitta sitt jag? Och mågna väljer alkohol istället? Är det för att det gör att man slipper leva i återvändsgränden, somlivet har blivit? FÖr en del"rensar" det skallen, urladdningen.
Man jag vill bara tittadem rakt i ögonen och säga, KOm inte med sådana ursäkter som "Verkligheten ser ut, nej den ser
inte ut såhär":
ALkohol gör att vi förloar säkerligen mycket. Jag är glad att jag är unik som inte drack förren jag var 22 år. Jag har blivit en lite annorlunda person av detta.
Hade rolgit igår,men ja, varför är det så svårt att finna och hitta sitt jag? Och mågna väljer alkohol istället? Är det för att det gör att man slipper leva i återvändsgränden, somlivet har blivit? FÖr en del"rensar" det skallen, urladdningen.
Man jag vill bara tittadem rakt i ögonen och säga, KOm inte med sådana ursäkter som "Verkligheten ser ut, nej den ser inte ut såhär". Du har aldrig "inte haft en chans", och den är aldrig borta. Du kommer förmodligen i8nte förstå detta förren du verkligen är i läget när du förstår att det är försent. Det ärsom om ordet "verkligheten ser ut så, har inte du som är xx år fröståtdet redan?" vägaer så tungt.SHIT BULL.


Mitt i min kursundervisning så läste jag om alkoholen och dess roll isamhället.Forskning visade det jag länge har misstänkt ; de som inte dricker, nykterister får påfallande stor risk för hjärtinfarkt.Och här pratarvi nog om att desom dricker hålelr varandra bakomryggen, och stöter ut de nyktra. Ensamheten är farlig.

Well.Då står jag i mitten här någonstans. Och jag vill fasen förändra. Det ska löna sig att satsa på att behålla sin musikalsika,, fantasirika, känslomässiga, rythmbaserade, takt intresserade hjärna.

FUCK alkohol. Takt och rythmsinnet säkerligen uppleves av många att det förbättas,mycket tack vare att det gör oss uppmjukade och varma i kroppen.Näehäe säger jag. Värm upp med en gång tur, och din takt och rythm känsla är
likvärdig. Bortsett från att den intehar risk att förvinna med alkoholens lömska makt.

Alohol är förbrännt socker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0