Kroppen mår konstigt...


Det här kommer bli ett inlägg med dagens skrämmand eupplevelse, som hålelrpå fortfarande,
samt fullproppat med intressant livs information för tjejer,
och om hur de förbättrar sin tillvaro.

Jag börjar med tjejerna ;
Jag är grabb, och som många många många många gilalr jagsport.
Hur kommer detta sig, att grabbar gillar sport, men inteflickorisamma grad?

Dels, kompisghänget är viktigare för flickor. Grabbar har en större förmåga att vara ensamma.
Ja, jag skriver förmåga.

Närman rör på sig får man de klassiska beta-endorfinerna.
Till saken hör;; Flickor stimulerar beta-endorinf produktionen än män,
MEN deras serotonin nivå är sämre.
Serotonin kontrollerar en massa känslor.
Och med ett sådant bakslag, kan jag tänka mig att de föredrar att vara i sällskap, då man är känslomässigt
undertimulerad. Och via Beta endorfiner får man en ny självsäkerhet. Det har kontakt med känslolivet.
Och tjejer rör kanske inte lika mycket på sig, och därför kan de fröstärka sin "svaghets bild"..
Därför kan man väl kanske också säga att kvinnor "bättre rår om sina relationer":
För det är helt enkelt livsviktigt för dem.

Men ut och rör på er tjejer,  kasta freesbee, cykla, gå snabbt. Viktigt viktigt. Ni vinner självförtroende och stabilitet !

¨Problemet för tjejer är mat och blodsocker nivån. Den verkar sjunka snabbare än hos män, och jag misstänker att det beror på hormoner. Ni verkar behöva äta 6 gånger per dag, inte så jätte stora måltider, istället för 4 - 5 måltider per dag. För annars kommer godis hormonerna fram, och blodsockret krånglar efter godis.
Det här är mycket tankar jag har med mig i ettkommande arbetsliv. Jag har läst mycket om det här. Men jag kommer ALDRIG antagligen att få chansen att arbeta med det här.

TVÅ orsaker ;

Oresak ett; Utbildning på allt. Även en okunnig med utbildnings intyg, kommer före en bildad och påläst utan utbildnings intyg.

Och den jobba ger orsaken, för min del. Att plugga betyder att använda skallen, mer än sig själv. Att tänka teorisera, använda sin akänslor.
Faktiskt, så är arbetslivet viktigaste verktyg, dels hjärnan så klart, men sedan fkatiskt INTE utbildning (man lärsig med tiden, det finnsminiräknare idag, utbildning är ett stort skämt egentligen mot arbetssökanden).
Det hela berör två vitkiga aspeketer; spegel neuronerna och kroppsspråk. Det som får oss att känna koppling och "sammanhang" mellan varandra. utan detta kan vi intekänna att "Wow" vilken justesnubbe. låt oss börja det roliga jobbet, och sammarbetet. Det här är jag rädd för att jag inte är tillräckligt bra på. Jag vill utveckla det till varje pris.
Det tillsamamns med förmågan att sammarbeta och läsa alla andra, och skapa en grupp.
Människor är små veka saker, som ser gruppen som en båt, och att vara utan ledare är inte tu talpå att tänka på.
Jag som är väldigt självständig serinte det geniala med det här, jag föredrar huvudet, och såklart att utvecklas med andra människor.
Men det är intelika vitkigt som kroppsspråk och spegel neuronerna.

Nu har ni lärt er något.

Sedan måste jag berätta om mitt konstiga mående idag.Jag harinte gett upp att äta så ordentlgit, och ta bort socker så mycketsommöjligt.
Frukost vart redan kl 6.30, då jag vaknade och kunde inte somna om...
Gick enpromenad och vart så trött att jag baraslocknade. Vaknade kl 11.15 (!)
Då är det dags för lunch.
Åt en pizza, hel. (eldorados minii pizza) men det var ändå väldigt mycket.
Därefter började jag kännamig skum
Tyvärr också kände jag att det var otillräcklgit, sinnesmässigt,men förmycket i magen.
Efter ett besök hos arbetsförmedlingen (arbets-förmodligen)
så kunde jag inte längre. Jag köpote åtminstone så mörk choklad som möjligt
Anthon Bergs New Guinea 72 %.
Därefter började det hemska.
jag kände direkt att jag vart yr och massa skit.
Man vet ju sedan barnsben att yrsle betyder igentäppta blodkärl och sådant. Och i och med att jag har ätit choklad tidigare i mitt liv så känns det ABOLSUT INTE kul.
Jag gavmig iväg på moitionsrunda efter att ha vilat i ent imme, för säkerhetsskull.
(röra på sig MÅSTE Man, desutom är det min enda mening här i livet.)
Jag misstänker att tidigare har enzymerna i magen varit förberedda, osamt ratat rätt bra vadsom finns i choklad,
tyvärr har det kanske förstörtlite i kroppen (är jag rädd rädd rädd för)
Idag så bestmde sig magen för att bearbeta en chokaldkaka ,mörk. Det har den aldrig gjort förr.
jag kände under träningspasset att jag nsätansprang mot mig själv.
Armar nästan domnade, de puslerade ialla fall. Stort blodpump. Jag gissar på att det är att magsäcken behöver så mycekt blod för att ta itu med den mörka chokladen.

Här sitte rjag och är skraj och oevetandes.
jag bloggar ut min ovisshet.

Kommentarer
Postat av: matilda

sv: jag tränar cykling och löpning + det som hör till, 14 ggr i veckan gör jag det ;)

2008-07-13 @ 22:16:07
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0